.: صفحه یادبود مرحوم علیرضا رصاف :.

 

اطلاعات فردی

نام: علیرضا

نام خانوادگی: رصاف

فرزند: حسینعلی رصاف و پروانه دبیرزاده

همسر: ام البنین تاج دوست

فرزندان: دانیال رصاف و دیانا رصاف

تولد: 6 دی 1349

وفات: 30 شهریور1400

سن در هنگام وفات: 50 سال و 9 ماه و 10 روز

 خلاصه زندگینامه

قصدمان از نوشتن این زندگی نامه به بازی گرفتن کلمات سنگین و بیهوده نیست. بلکه هدف، بیان زندگی یک بزرگ مرد با زبانی ساده به سادگی زندگی اش می باشد که عین واقعیت است. این شرح حال را با تمام فراز و نشیب هایش و با همه افتان و خیزانش حکایت می کنیم.

ایشان در 6 دی ماه 1349 در شهر وزوان (استان اصفهان) چشم به جهان گشود. در هفت سالگی وارد دبستان شد و دوره ی ابتدایی را سپری کرد. مادر ایشان تمام سعی خود را انجام می دادند تا فرزندی با تربیت تحویل جامعه دهند و در راه تربیت ایشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند.

پس از سپری نمودن دوره ابتدایی و راهنمایی، تحصیلات دبیرستان خود را در رشته ی بهداشت و محیط به اتمام رساند. ایشان در سن 16 سالگی پدر خود را از دست داد و با اینکه سن و سالی از ایشان نگذشته بود ولی سختی های زیادی را تجربه کرد و مانند یک بزرگ مرد کوچک، دوری پدر را با بودن خود برای مادر و خواهرانش جبران می کرد. به کوچک و بزرگ احترام می گذاشت و هیچکس از ایشان رنجش و بی احترامی ندید. پرستار خوبی برای مادربزرگش بود و همین باعث شد که دعای خیر مادربزرگ بدرقه ی زندگی اش باشد.

با اتمام دوران تحصیلی، تصمیم به کار در خارج از شهر وزوان گرفت. حدود یک سال در تهران کار های متفرقه انجام می داد . چند ماهی را در منزل خواهرش گذراند و بعد از آن با یکی از دوستانش در کارگاهی به صورت موقت زندگی کرد تا اینکه توسط یکی از همشهریان (جناب آقای سعید گرامی) به شرکت تجهیزات مدارس معرفی و در آنجا مشغول به کار شد.

ایشان در سال 1373 تصمیم به ازدواج با دختر مورد علاقه خود گرفت و پس از ازدواج صفحه جدیدی از زندگی برای ایشان گشوده شد. در فروردین ماه سال 1374 مراسم ازدواج ایشان برگذار شد و ثمره زندگی ایشان دو فرزند به نام دانیال (متولد 1374) و دیانا (متولد 1384) بود. ایشان همواره پدری مهربان و بیش از حد دلسوز و همسری وفادار بود.

وی بعد از 22 سال فعالیت در شرکت تجهیزات مدارس بازنشسته شد و بلافاصله در شرکت بازرگانی آتیس به مدت 8 سال مشغول به کار شد.

سرانجام با سپری کردن زندگی سرشار از شرافت، عزت و عشق، متاسفانه بر اثر بیماری کرونا در تاریخ 1 شهریور 1400 در بیمارستان بستری شد و پس از یک ماه مبارزه با این بیماری، علی رغم تلاش بی وقفه پزشکان، خانواده و اقوام نهایتا در تاریخ 30 شهریور 1400، چشم از جهان فرو بست.

مقاله قرائت شده در مراسم خاکسپاری مرحوم علیرضا رصاف

در روز خاکسپاری مرحوم علیرضا رصاف مورخ 1 مهر 1400، مقاله ای توسط سرکار خانم استاد سودابه ذولفیان به یاد ایشان تنظیم و قرائت شد که در ذیل قابل مطالعه است.

متن مقاله خاکسپاری مرحوم علیرضا رصاف

نامه ای از مرحوم علیرضا رصاف

در فروردین 1400 نامه ای از جناب آقای وهابی (از همکاران قدیمی مرحوم علیرضا رصاف) برای دوستان ارسال شد. از جمله این دوستان مرحوم علیرضا رصاف بودند که پاسخ نامه آقای وهابی را به شرح ذیل ارسال کردند.

نامه تحریر شده به قلم جناب آقای وهابی

نامه تحریر شده به قلم مرحوم علیرضا رصاف

آلبوم تصاویر قدیمی مرحوم علیرضا رصاف

آلبوم تصاویر دهه 80 و 90 مرحوم علیرضا رصاف

آلبوم تصاویر مراسم چهلم مرحوم علیرضا رصاف

آلبوم تصاویر مراسم سالگرد مرحوم علیرضا رصاف

رضایت نامه جهت اعزام به جبهه های جنگ ایران و عراق

در ذیل تصویر رضایت نامه پدر مرحوم علیرضا رصاف جهت اعزام ایشان به جبهه های جنگ ایران و عراق قابل مشاهده است. ایشان در سن 16 سالگی تصمیم می گیرند تا عازم جبهه های جنگ شوند اما با پافشاری بسیار زیاد مادر و پدرشان، از اعزام ایشان به مرز های جنوبی جلوگیری می شود و ایشان به شهر وزوان باز می گردند. لازم به ذکر است بسیاری از دوستان و عزیزانی که همراه ایشان از شهر وزوان به جبهه های جنگ اعزام شده بودند، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

کارت های دانش آموزی مرحوم علیرضا رصاف

کارت پرسنلی مرحوم علیرضا رصاف در شرکت تجهیرات مدارس ایران

گزیده ای از عکس های پرسنلی مرحوم علیرضا رصاف

شناسنامه مرحوم حسینعلی رصاف

مرحوم علیرضا رصاف، به علت علاقه  شدید به پدر خود، شناسنامه ایشان را به یادگار نگه داشته بود که تصویر شناسنامه در ذیل قابل مشاهده است.

صوت و متن آیة الکرسی جهت شادی روح مرحوم علیرضا رصاف

تهیه شده توسط: دانیال رصاف

آخرین ویرایش: 9 دی 1401

ارتباط جهت تدوین صفحه از طریق آی دی تلگرام زیر:
DanialRassaf@